5 begynderfejl, og hvordan du løser dem

5 begynderfejl, og hvordan du løser dem

Nu hvor du har en idé om, hvad det kræver at oprette en perfekt udskrivningsfil, lad os se på nogle grunde, der kan få dine designs til at komme ud i lav kvalitet, og hvordan du undgå disse fejl.

 

1. Du ændrede størrelsen på et billede af lav kvalitet og sænkede dens DPI endnu mere

Som kaffefanatiker ville du lave en t-shirt med en kaffekande. Du fandt et design uden copyright og uploadede det til det produkt du ønsker dit tryk på.

Det viser sig, at det royaltyfrie billede på 335×410px ser lille ud på t-shirt-printområdet. Du beslutter dig for at forstørre billedet.

Når billeddimensionerne vokser, krymper antallet af punkter pr. centimeter. DPI’et rexgistreres som 60 – langt under MultiTryks anbefalede område på 150–300. Hvad kan du gøre?

Billede i lav kvalitet (venstre), det samme billede forstørret (højre)

 

Fire muligheder her:

A) Du finder et nyt billede af høj kvalitet, der er 150–300 DPI.
B) Du nøjes med et mindre billede, end du ønskede
C) Du forvandler dit billede af lav kvalitet til en vektor

Mulighed A er selvforklarende, så lad os gå ind på valgmuligheder B og C.

B. Du nøjes med et mindre billede, end du ønskede
Ind på design siden, reducerer du billedets dimensioner ved hjælp af at trække i hjørnerne. Prikkerne i billedet DPI kommer tættere sammen og danner en mindre, men endnu mere skarp udseende af kaffekanden.

C. Du forvandler dit billede af lav kvalitet til en vektor
Hvis du har tid eller erfaring, kan du genskabe din kaffekande i lav kvalitet som en vektor ved hjælp af et vektorredigeringsprogram (Illustrator, Inkscape, Affinity Designer osv.) Eller en online-konverter. Vektorer er grafik lavet af punkter, linjer, kurver og former, der er baseret på matematiske formler. De er seje, fordi du kan ændre størrelsen på dem, som du vil, uden at miste kvalitet.

Når du har din vektor, skal du ændre størrelsen på billedet efter behov til dit design og eksportere det som en PNG -fil. På dette tidspunkt er din vektorfil blevet et rasterbillede. Nu kan du uploade det og fortsætte med at designe.

Hvis du vil bruge lagervektorer eller andre lagerbilleder til dine designs, skal du kontrollere, at indholdet ikke er ophavsretligt beskyttet, og at billedstørrelsen og DPI er lig med eller højere, end hvad MultiTryk anbefaler.

 

2. Du lavede et design med en baggrund, der ikke burde være der

Undgå at tilføje en baggrundsfarve, medmindre det er en del af dit design, dette er især vigtigt for de beklædningsdesigner, du vil have udskrevet ved hjælp af direkte til beklædningsgenstand (DTG) teknik.

Hvorfor? Printeren udskriver alle de farver, den ser i designet. For printeren svarer en sort baggrund på en sort beklædningsgenstand ikke til gennemsigtig.

Så hvis du uploader et design med en sort baggrund på en sort beklædningsgenstand, skal du være opmærksom på, at det efterlader et gråagtigt rektangel omkring dit design. Og det bliver gråt, fordi udskrifter på alle ikke-hvide beklædningsgenstande kræver en hvid underbase for at hjælpe farverne til at skille sig ud.

Hvis du vil have det grå rektangel, er det fedt. Men hvis du ikke gør det, skal du fjerne baggrunden!

Hvis du ikke er sikker på, om dit design har en solid baggrund, skal du åbne filen i Photoshop, GIMP eller lignende billedredigeringssoftware. Hvis baggrunden er gennemsigtig, ser du den standard hvide og grå ternede/firkantede baggrund.

 

Design med hvid baggrund (venstre), design uden baggrund (højre)

3. Du gik amok med gennemsigtighed

Gennemsigtighed som designelement fungerer bedst til all-over print (AOP) og nogle andre produkter, men ser måske ikke godt ud på DTG.

Den måde, transparente elementer kommer på i DTG, afhænger af:

  • Hvordan designet blev oprettet (f.eks. Brugte du fjerbørster, halvgennemsigtige lag eller lignende effekter, uvidende om at de er en slags gennemsigtighed)
  • Elementernes gennemsigtighed (100% gennemsigtig eller halvgennemsigtig)
  • Farven på beklædningsgenstanden, de er trykt på = hvis beklædningsgenstanden har brug for hvid underbund
  • Hvide beklædningsgenstande = ingen hvid underbase, transparenter udskrives fint
  • Ikke-hvide, lyse beklædningsgenstande = hvid underbund vil være svær at bemærke, men kan skinne gennem halvgennemsigtige områder
  • Mørke tøj = hvid underbund kan være synlig som små hvide pletter i halvgennemsigtige områder

 

Bundlinje: husk den hvide underbase, når du opretter et design, og overvej, om en halvgennemsigtig effekt er det, du ønsker. Nogle designere kan lide effekten af, at den hvide underbase viser sig, så det er en smagssag.

Her er den hvide undergrund, der kigger igennem, en designbeslutning

For AOP (joggingbukser, leggings osv.) Og sublimering (krus, håndklæder osv.) Er transparente elementer OK at bruge, fordi disse udskrivningsteknikker ikke kræver hvid underbase. For AOP vil du dog stadig gerne udfylde hele udskriftsområdet med massive former eller farver så meget som du kan for at undgå, at der vises blank hvidt stof. Medmindre det er en del af dit design.

Vigtig bemærkning om telefon cover: Komponenterne i telefon cover design skal have en gennemsigtighed på 0% eller 100%. Vi anbefaler ikke semi-transparenter, fordi det endelige resultat ender ujævnt.

Hvis semi-transparenter er din ting, anbefaler vores grafikteam at bruge halvton effekten i stedet. Halvtone kan bruges på enhver form for produkt, uanset udskrivningsprocessen.

 

4. Du fjernede ikke din baggrund ordentligt

Nogle gange ser et design uklart og lav kvalitet ud ikke på grund af dårlig DPI, men fordi designet efterlades med uklare kanter fra baggrunden, der ikke er blevet fjernet korrekt.

For at undgå fuzz i din billedredigeringssoftware skal du kopiere dit endelige design med den transparente baggrund flere gange. De små bits, du savnede, bliver mere synlige, og du vil let kunne fjerne de grimme kanter.

Her er hvad du kan se, når du har kopieret disse lag:

De gule pile peger på de fuzzy kanter, der skal fjernes

 

5. Du valgte det forkerte produkt til dit tryk

Hvert produkt har en anden tekstur og fornemmelse, når det udskrives.

Derfor, når du vælger produkter til dine designs, skal du tænke over printplaceringen og designelementerne, og om din vision vil fungere for dette produkt. Tommelfingerreglen er, mønstre ser godt ud som all-over udskrifter/ AOP, fotografier fungerer godt som plakater, og typografimotiver er perfekte til DTG.

Hvis du sælger tøj, skal du huske, at dine designs også vil se lidt forskellige ud, afhængigt af de tekstiler og stofblandinger, du udskriver på.

For eksempel er blæk mere spredt og ser mere falmet ud på sweatshirts end t-shirts, da sweatshirts er lavet af et tykkere stof. Og på grund af den løsere vævning og kombination af stoffer i treblandinger vil DTG-udskrifter på treblandede beklædningsgenstande have en vintage-fornemmelse-beklædningsgenstandens stof kigger gennem blækket (pas på tip som disse i vores produktbeskrivelser! ).

For nogle vil den falmede eller vintage følelse være perfekt, for andre ser udskriften ikke ud som forestillet og vil blive opfattet som en dårlig kvalitet.